Internationale tournee
De eerste presentatie over het nieuwe winkelcentrum werd gegeven in Brussel voor meer dan 400 retailers uit binnen- en buitenland. De komende weken wordt het evenement herhaald in Parijs, Londen, Frankfurt en op de vastgoedbeurs Mapic in Cannes.
Uplace zegt dat de belangstelling groot is: nog voor de commercialisering formeel van start ging, was de vraag volgens hen al dubbel zo groot als de beschikbare oppervlakte. De promotors van het winkelcentrum kregen recentelijk alle vergunningen om met de bouwwerken te starten. Daardoor kan ook de verhuring formeel van start gaan, ook al lopen nog enkele procedures voor de Raad van State.
Poging tot goodwill kweken
Uplace wil intussen via een wedstrijd ook goodwill creëren bij de lokale handelaars. Wie het ‘coolste’ lokale concept inzake winkelbeleving voordraagt, krijgt een jaar gratis beschikking over een commerciële ruimte op een topplaats in het centrum.
Het winkelcentrum zegt voorts ruimte te willen voorbehouden voor kleine, lokale winkels en pop-upwinkels om nieuwe concepten een kans te geven. Bovendien kunnen bezoekers dan steeds iets nieuws ontdekken.