Brouwer AB InBev gaat meer inspanningen doen om zijn Amerikaanse Goose Island-bieren onder de aandacht te brengen in België. Die werden hier een jaar geleden al gelanceerd, maar moeten nu in meer cafés opduiken.
Proeverijen
Echt grote reclamecampagnes op tv of andere media komen er voorlopig niet, maar AB InBev gaat wel meer evenementen organiseren rond de bieren. Zo komen er ‘hoppy hours’ waarbij er proeverijen worden georganiseerd in cafés. Klanten kunnen ook prijzen winnen wanneer ze de bieren bestellen.
Brouwerij Goose Island is al sinds 2011 in handen van AB InBev en sinds vorig jaar worden de bieren ook in België verkocht, vooral in cafés met een ruime bierkaart. Ook bij Delhaize, Carrefour en Albert Heijn zijn de speciaalbieren te vinden. De focus op speciaalbieren is voor AB InBev de manier waarmee het omgaat met de veranderingen op de Belgische biermarkt. Belgen drinken immers steeds minder bier, en dan vooral minder pils.
Voorlopig zijn de Amerikaanse bieren in België verre van populair. Vorig jaar werd er slechts 5.876 hectoliter geïmporteerd uit de Verenigde Staten, ongeveer evenveel als de jaarproductie van brouwerij Westvleteren.