De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.
Verlengstuk
“We hebben de app gebouwd omdat onze klanten ernaar vroegen. Het is een verlengstuk van onze website en zal elke dag een beetje beter worden gemaakt. Je kunt dus elke 2 weken een update met nieuwe features verwachten”, aldus Pieter Zwart, oprichter en CEO van Coolblue.
Via de app kan het volledige assortiment van Cooblue bekeken worden en eenvoudig bestellingen worden gedaan. Daarna kunnen klanten er ook hun pakjes volgen, oude bestellingen herbekijken en reviews schrijven over aangekochte producten. Een handige functie is de barcodescanner, waarmee onmiddellijk de prijs van een product op Coolblue opgezocht kan worden. Momenteel is de app wel enkel nog maar in Nederland beschikbaar.
Om een beetje in de typisch ongedwongen sfeer van Coolblue te blijven, zal er elke maand ook een glimlachonderzoek plaatsvinden op de app. Daarbij mogen gebruikers hun mening geven over een niet al te serieus onderwerp. Deze maand gaat het daarbij over de ‘Kattenkijker’, waarbij er wordt gezocht naar de leukste kattenfoto.