1.100 bpost-afhaalpunten
Tot nu toe konden klanten van Coolblue hun pakketje thuis laten leveren of zelf afhalen in een van de vier fysieke winkels van de online elektroverkoper. Nu kondigt het bedrijf een deal aan met bpost rond diens afhaalpunten. De Belgische post heeft intussen een netwerk van zo’n 1.100 afhaalpunten in het hele land, zowel bij krantenwinkels als in tankstations, buurtwinkels, supermarkten en zo meer.
“Wie voor 22 uur ’s avonds bestelt, kan zijn pakje de volgende dag vanaf 16 uur afhalen in een winkelpunt in de buurt van zijn woning of van zijn werk”, zegt Werner Bruyns, algemeen manager van Coolblue België. “De klant wordt automatisch verwittigd wanneer zijn pakje er is. En de verzending blijft gratis!”
“Online koper wil zélf kunnen kiezen”
Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor, een Nederlands onderzoek uitgevoerd door Blauw Research eerder dit jaar, wil 80% van de online kopers mee kunnen bepalen waar en wanneer hun bestelling wordt bezorgd.
Het mag dan al om Nederlandse cijfers gaan, volgens Werner Bruyns is er geen enkele reden om aan te nemen dat dit in België niet het geval zou zijn: “Veel klanten geven aan dat ze het fijn zouden vinden om hun bestelde producten af te halen op een plek naar keuze. Die mogelijkheid kunnen we nu ook aan onze Belgische klanten bieden met de ‘bpack@bpost‘-afhaalpunten, waarvan er altijd wel één in de buurt te vinden is.” De samenwerking met bpost past bij de “obsessieve focus op klanttevredenheid” waar het internetbedrijf prat op gaat.
Coolblue baat inmiddels 175 webshops uit en heeft in België en Nederland eveneens vier bakstenen winkels. De groep is nog altijd op zoek naar geschikte locaties voor fysieke vestigingen in Gent, Amsterdam en Utrecht. Coolblue zal dit jaar naar eigen zeggen meer dan 750.000 pakketjes verzenden.