Het Belgische modelabel Stanley & Stella heeft besloten om de stap te zetten naar de gewone consument en heeft deze week een winkel geopend op de Graanmarkt in Antwerpen. Daar is de duurzame collectie van het merk voortaan voor iedereen te vinden.
Productieproces volgen
In de winkel van Stanley & Stella zullen echter niet enkel de eigen collecties te vinden zijn, maar ook samenwerkingen met andere merken en artiesten. Daarnaast kunnen klanten er een eigen shirt ontwerpen naar eigen smaak, waarna ze via schermen de productie volledig live kunnen volgen.
“We werken met een zeer kleine stock en willen de klant een unieke ervaring geven. Ze kunnen hier ons atelier bezoeken en zelf zien hoe hun eigen T-shirt bedrukt wordt, met een jet-printer of zeefdruktechniek. Aan de stikmachines zie je hoe logo’s of tekeningen er op gestikt worden”, zegt pr-manager Bruno Van Sieleghem. De kledingstukken die in de winkel te vinden zijn, dienen dan ook enkel op te passen en te voelen. Bestellen gebeurt via een van de centraal opgestelde touchscreens, waar klanten het kledingstuk en de print kunnen uitkiezen.
“Elke maand vullen we onze collectie aan met nieuwe ontwerpen, deze maand zijn er bijvoorbeeld manga en butterfly ontwerpen van de hand van de Belgische kunstenaar Pascal Bernier”, aldus Van Sieleghem.
Workshops
Verder is er in het pand van 600 m² ruimte gemaakt voor een horecagedeelte en co-workingruimtes. Om de duurzame uitstraling van het merk ook door te trekken in de winkel, wordt er gebruik gemaakt van duurzame materialen en meubels van gerecycleerd hout. Er zullen ook regelmatig workshops, dj-sets en optredens plaatsvinden.
Stanley & Stella bestaat al ongeveer vijf jaar en heeft een reputatie uitgebouwd op vlak van T-shirts met opvallende prints. Ondertussen verkoopt het meer dan 8 miljoen stuks per jaar en heeft het een omzet van 35 miljoen euro per jaar.