In het tweede kwartaal van 2017 is de omzet van Zalando iets minder hard gegroeid dan in voorgaande kwartalen. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die het bedrijf heeft vrijgegeven. Daarnaast kondigde Zalando een nieuwe abonnementsservice aan.
Zalando Zet
Volgens de voorlopige cijfers zal de omzet van Zalando in het tweede kwartaal met 19 tot 21 procent groeien, naar een bedrag tussen 1,091 en 1,109 miljard euro. Dat is nog steeds een mooie groei ten opzichte van een jaar eerder, maar in het eerste kwartaal was er nog sprake van een omzetgroei van 23,1 procent. Het aangepaste bedrijfsresultaat komt uit op een bedrag tussen 80 en 86 miljoen euro.
“We zijn tevreden met onze prestaties in de eerste helft van 2017 en we blijven investeren om onze ambitieuze groeidoelen voor het volledige jaar te behalen. In het snel groeiende online segment blijven we beter presteren dan de markt”, stelt CEO Rubin Ritter. Voor het volledige jaar mikt Zalando op een groei tussen 20 en 25 procent.
Zalando start ook met een nieuwe abonnementsdienst onder de naam Zalando Zet. Die service is vergelijkbaar met Amazon Prime en biedt gebruikers snelle leveringen, vroeger toegang tot promoties en persoonlijk modeadvies. In de eerste maanden wordt Zalando Zet getest in Berlijn, Leipzig, Frankfurt en Hannover, maar na 3 maanden wordt het voor iedereen toegankelijk tegen een prijs van 19 euro per jaar.