In de eerste helft van het boekjaar lijkt lingerieproducent Van de Velde opnieuw op het juiste spoor. Na een moeilijk 2016 wist het in de eerste zes maanden van het jaar de omzet immers met iets meer dan een procent op te krikken.
Vooruitzichten blijven gelijk
In de eerste helft van het jaar steeg de geconsolideerde omzet met 1,2% naar 116,9 miljoen euro. Bij gelijke wisselkoersen was dat met 1,5% zelfs nog iets meer geweest. De groei was te danken aan een stijging in de wholesale van 1,6% en een stijging van de retailomzet met 3%.
De winstcijfers worden pas in augustus bekend geraakt, maar Van de Velde voegt er alvast aan toe dat de vooruitzichten voor het volledige jaar niet veranderd zijn. In april stuurde het nog een persbericht uit waarin te lezen stond dat het verwacht dat de resultaten ook in 2017 onder druk zullen staan.
“Ten gevolge van de uitdagende retailomgeving in de markten en kanalen waar Van de Velde traditioneel actief is en het negatieve effect van het Britse pond, verwacht Van de Velde dat de totale omzet in 2017 niet zal stijgen tegenover 2016“, liet het bedrijf toen verstaan. Om opnieuw op het juiste pad te komen, kondigde de groep toen extra investeringen aan, die wel zouden drukken op de winstcijfers in 2017 en 2018.