Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.
4 miljoen euro
“Daarbij willen we knowhow en technologie binnenhalen die bij ons nog niet aanwezig is”, zegt woordvoerster Barbara Van Speybroeck van Bubble Post daarover. “We willen ook ons leveringsnetwerk uitbreiden.”
Volgens bronnen bij De Standaard heeft Bpost 4 miljoen euro veil voor een overname van Bubble Post, dat hen meer opties zou geven voor het leveren van pakjes in het centrum van grotere steden. Het zou voor de Belgische post de tweede soortgelijke investering op korte tijd zijn. Vorig jaar nam het ook al een participatie in Parcify, dat op basis van geolocatie pakjes tot bij de klant brengt, waar die zich ook bevindt.
Bubble Post werd in 2012 opgericht door Gentenaars Benjamin Rieder, Michel De Waele en Anthony Viaene. Vijf jaar later is het te vinden in 15 Belgische en Nederlandse steden, en haalt het een jaaromzet van 3,5 miljoen euro. Binnenkort gaan de fietskoeriers bovendien ook verschijnen in de Spaanse steden Barcelona en Vitoria.
Medeoprichter Benjamin Rieder, die vorig jaar in juni zijn plek als CEO afstond aan Marc Morioux en die ondertussen zelfs al zijn aandelen in het bedrijf heeft verkocht, snapt niet waarom Bpost interesse heeft in Bubble Post. “Bubble Post werkt met een volledig ander logistiek model. Volgens mij valt dat maar moeilijk te integreren”, zegt hij aan De Standaard. Bij Bubble Post en Bpost wenst er voorlopig niemand te reageren op de geruchten.