In zijn vestigingen van Merksem en Lochristi heeft JBC een digitaal pashokje in gebruik genomen. Dat bevat een interactief scherm, waarmee klanten een kledingstuk kunnen opvragen bij medewerkers in de winkel.
Inspiratie leveren
Daarnaast kunnen klanten ook inloggen op hun eigen klantenprofiel, waarbij ze extra inspiratie worden voorgeschoteld. Die technologie wordt sinds kort ook al toegepast in de webshop, en zal in de toekomst bovendien geïntegreerd worden in andere kanalen zoals de app, e-mails en de in-store kiosken.
“Het doel van de nieuwe paskamerservice, die wij Pienter Pashok gedoopt hebben, is om onze klanten te helpen in het vinden van de outfit die hen op het lijf staat geschreven. Het digitale pashokje gaat niet enkel op zoek naar de best passende maat van een kledingstuk, maar geeft ook inspiratie aan onze klanten”, zegt omnichanneldirecteur Lode Van Laere.
Voorlopig is het pashokje enkel te vinden in Merksem en Lochristi. Daar zullen klanten het kunnen uittesten gedurende heel de zomer. “De feedback van klanten en medewerkers tijdens deze testperiode zal bepalen of de interactieve paskamers in alle Belgische JBC-winkels zullen worden ingevoerd”, aldus informaticamanager Jo Braeckman.
Voor de ontwikkeling van het Pienter Pashok werkte JBC samen met twee startups: The Connected Loop en Froomle.