Specialisatiecursus
De Universiteit Hasselt (onderzoeksgroep Marketing) en de Provinciale Hogeschool Limburg (onderzoeksgroep ArcK-Retail Design) hebben de handen in elkaar geslagen voor de specialisatiecursus ‘Advanced retail design’.
“In dit specialisatieprogramma worden zowel retail- als designinvalshoeken geïntegreerd om de deelnemers te introduceren in het ontwerp- en implementatieproces van een retailconcept,” benadrukken de initiatiefnemers het verschil met soortgelijke initiatieven.
Vanuit die multidisciplinaire aanpak worden verschillende thema’s aangesneden om innovatief en up-to-date uit de hoek te blijven komen in een sterk concurrentiële retailomgeving. “Deze cursus zal handvaten aanreiken om investeringen in retaildesign op een verantwoorde en onderbouwde manier uit te voeren.”
Multidisciplinair
De professionele adviezen van retailconsultants worden verzorgd door onder meer Patrick Casteleyn (Scents), Jo Nelissen (ABN – Creative Young Entrepreneur Of The World 2010), Peter Van der Burght (ex-Philips), Joop Petit en Robert Savelkoul (SatijnPlus). Over de praktijk getuigen ook retailers/gebruikers van diverse sectoren, zoals Donum (lifestyle), Pomax (meubelen/decoratie), Electronic Partner (consumenten- en huishoudelektronica) en Xandres (kleding).
Alle sessies worden bovendien academisch toegelicht door een team van onderzoekers en professoren van de Universiteit Hasselt, PHL of hun netwerk. Het programma omvat zeven intensieve dinsdagavonden van oktober tot november en biedt plaats aan een twintigtal professionals.