In het nieuwe nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers, geven ondernemers hun visie op het toenemend aandeel huismerken in hun assortiment.
Opgepast voor prijskloof
Vernieuwen huismerken voldoende, of blijven het kopieën van de A-merken? We stelde de vraag aan ondernemers van Spar Colruyt Group, Brandtfood, AD Delhaize en Carrefour Express. Blijkt dat ze toch wel te spreken zijn over de kwaliteit van hun huismerken.
Koen de Jong van IPLC vertelt in datzelfde nummer waarom huismerkfabrikanten liever voor Aldi en Lidl werken dan voor de grote supermarktketens, en Tom Penninckx van Nielsen waarschuwt de merkfabrikanten voor een al te grote prijskloof met de huismerken. Walter Gelens van BABM geeft tegengas en voert aan dat iedereen wint met A-merken in de winkel.
Ligt hij nog niet in de brievenbus? Dan kan je RetailDetail Food nummer 18 hier online lezen.