De omzet van het Duitse modehuis Hugo Boss is in het eerste kwartaal van 2017 met 1% gestegen. Vrijwel overal was er sprake van groei, maar in de Verenigde Staten kende het merk een stevige terugval.
Retailverkoop blijft stabiel
De omzet voor het eerste kwartaal kwam uit op 651 miljoen euro. In Europa steeg de omzet met 2% (dankzij een groei in het Verenigd Koninkrijk van 7%), terwijl de stijging in Azië met 3% zelfs nog iets hoger was. In Noord- en Zuid-Amerika viel de omzet dan weer met 4% terug. Dat was vooral te wijten aan een daling van 7% in de Verenigde Staten, maar ook in Canada en Latijns-Amerika was er sprake van een dip.
“We hebben een solide start van het jaar gemaakt”, zegt Mark Langer, voorzitter van de raad van bestuur bij Hugo Boss. “Vooral in Europa en Azië zitten we op de goede weg. De komende weken zullen we onze nieuwe collectie aan het publiek voorstellen, wat een belangrijke stap is in onze strategie. Ik geloof dat we na dit jaar van stabilisatie terug kunnen keren naar winstgevende en duurzame groei.”
De retailomzet bij Hugo Boss bleef met 371 miljoen euro stabiel ten opzichte van een jaar eerder, maar daalde op vergelijkbare basis wel met 3%, opnieuw door een terugval in Amerika. In Europa was er dan weer sprake van een kleine groei.
Naast de omzetcijfers wist Hugo Boss ook zijn winstcijfers op te krikken: de operationele winst steeg met 20% naar 64,4 miljoen euro en de nettowinst kwam 25% hoger uit op 48 miljoen euro.