Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.
Ook fysiek concept
Voor FNG betekent de overname van Suitcase een grote stap in de mannenmode: de meeste ketens van de groep richten zich immers over dames- of kinderkleding. “De overname past in een dubbele strategie. Enerzijds wil FNG op herenmode inzetten, anderzijds verhoogt FNG door deze overname haar online aanwezigheid”, staat te lezen in het persbericht.
Nochtans is FNG niet van plan om Suitcase een volledig online gebeuren te maken. Het zegt immers over voldoende knowhow te beschikken om het concept ook naar fysieke winkels te brengen. ‘Curated shopping’ moet daarbij “de kers op de taart” vormen.
Suitcase werd in januari 2014 opgericht door twee Antwerpse ondernemers en was het eerste Belgische bedrijf dat curated shopping in die vorm lanceerde. FNG zal nu het doel hebben om het bedrijf ook winstgevend te maken, want vorig jaar werd er nog een verlies geleden van 158.000 euro. Dat was wel al de helft minder dan een jaar eerder.
“Om Suitcase verder uit te bouwen kan FNG de nodige structurele en financiële omkadering bieden. Bovendien is er veel synergie met de activiteiten van FNG te realiseren”, zegt de nieuwe eigenaar daarover.