Bent u klaar voor het RetailDetail Congress 2017 volgende week donderdag? Oprichter Jorg Snoeck zeker: “Al meer dan 400 retailers en merken zijn ingeschreven. Een gouden raad: wees er op tijd bij, want we sluiten binnenkort af!”
De digitale retail voorbij
“We kijken er enorm naar uit om de internationale top in retail te ontvangen, als sprekers én als gasten”, glundert Jorg Snoeck, founder van RetailDetail. “Ook dit jaar brengen we weer het kruim van de retail en FMCG bij elkaar met ons RetailDetail Congress, met een bijzonder internationale sprekersline-up van retailexperten en -ondernemers.”
Voor het hoofdprogramma komt inderdaad de befaamde ‘retailprofeet’ Doug Stephens helemaal uit Amerika overgevlogen, die na zijn bestseller The Retail Revival weer een toekomstige hit uit heeft met ‘Reengineering Retail: The Future of Selling in a Post-Digital World’. Ook Cate Trotter steekt speciaal voor het RetailDetail Congress de plas over. “Als head of trends bij het Britse Insider Trends ziet ze niet alleen de toekomst van retail glashelder, ze kan het ook echt bewijzen met inspirerende voorbeelden van over de hele wereld”, weet Jorg Snoeck.
Wijnand Jongen en Eric Croon mogen dan al dichterbij wonen, hun visie is op zijn minst globaal te noemen. “Wijnand Jongen lanceert op het Congress de Belgische versie van zijn boek ‘Het einde van online winkelen’. Straffe titel voor de oprichter van Thuiswinkel.org, hé? Alle aanwezigen krijgen er trouwens gratis een exemplaar van mee!”
Met Zamro pioniert Eric Croon op zijn beurt met e-commerce in de B2B-branche. “Van zijn verhaal kunnen we allemaal leren, ook B2C-spelers. Het draait helemaal om slim online ondernemen, een relevante les voor iedereen”, aldus Jorg Snoeck.
Gewaagd ondernemerschap in de voorprogramma’s
In de voorprogramma’s zijn ook alweer internationale grootheden ‘live’ aan het werk te zien. Het voorprogramma #Marketing geeft het podium bijvoorbeeld aan niemand minder dan de vicepresident voor de Global Retail Market bij Atos, Annick Lemaylleux. Net als aan Vincent Goemaere, CEO van Stardekk, dat SAAS-oplossingen ontwikkelt voor de hospitality-sector.
Maar ook de case van Perry en Dobit is niet te missen: “Hoe Perry, de Nederlandse sportwinkelketen die net als veel consoorten failliet ging, er in is geslaagd om weer rechtop te krabbelen en zelfs fier met de borst vooruit de toekomst tegemoet gaat, is een eyeopener voor de retailsector”, vindt Jorg Snoeck.
Bent u klaar om uw ogen te openen?
Het voorprogramma #Growthhacking leert je dan weer hoe in een hedendaagse context je merk of lancering van de grond te krijgen. Bossdata en Trigger tonen hoe je vandaag een beweging rond je merk kan krijgen. “In de retail zijn we hier nog te weinig mee bezig, terwijl het een niet te missen tool is. Door optimaal gebruik te maken van de massamedia van tegenwoordig kunnen ‘growth hackers’ vaak ongeziene groeicijfers voorleggen.”
En dan zijn er de #Gamechangers nog: “Ze openen onze ogen en veranderen de manier waarop we denken. Stefaan Vandist heeft een intrigerende kijk op duurzaamheid, net als Peter Decuypere die op marketing heeft. Of een webshop openen met alleen tutu’s, zoals Isabelle Dumortier, je moet het maar durven. Ze geven dan ook extra energieke en bevlogen keynotes.”
“We zijn erg blij dat reeds meer dan 400 retailers en merken ingeschreven zijn en de reservaties stromen nog binnen”, besluit Jorg Snoeck. “Een gouden raad: wees er op tijd bij, want we sluiten binnenkort af!” Klik hier om nog snel uw plaatsen te reserveren.