Drankenproducent Rémy Cointreau heeft in het voorbije boekjaar, dat op 31 maart ten einde liep, zijn omzet met 4,2% zien groeien naar 1,09 miljard euro. Op organische basis was er zelfs sprake van een groei van 4,7%.
Sterke prestaties eigen merken
Die groei heeft Rémy Cointreau vooral te danken aan de eigen merken. Zo groeide Rémy Martin met 10% en was er voor alle groepsmerken samen sprake van een opmars van 7,4%. De omzet van de partnermerken daalde wel met 14,2%, al was dat voor een groot stuk te wijten aan het stopzetten van de samenwerking met Piper Heidseck. Andere merken vertoonden immers wel nog een mooie groei.
In de EMEA-regio daalde de omzet van het Franse bedrijf nochtans met 2,7%: vooral in West-Europa was er sprake van een terugval. De resultaten in Afrika werden dan weer belemmerd door zwakke prestaties in Nigeria. In Azië en Oceanië steeg de omzet met 7,5%, vooral dankzij het herstel in China en een sterke verkoop in Australië. In Japan waren de resultaten minder vanwege de sterke yen en hogere prijzen. In de Verenigde Staten stabiliseerde de omzet, na enkele jaren van sterke groei. Daar tegenover stond wel dat de groei in Canada en Latijns-Amerika versnelde.