Hunkemöller opent in Berlijn een testwinkel onder HKMX-vlag en dus exclusief voor zijn gelijknamige sportcollectie. Als de resultaten positief zijn, wil de retailer de formule ook uitrollen in andere Europese landen.
Van shop-in-shop tot winkelformule
Vijf jaar geleden startte lingerieproducent Hunkemöller met de verkoop van sportbeha’s onder het submerk HKMX. Al gauw volgde een complete collectie sportbroeken, -shirts en accessoires. Vijf jaar later lijkt de collectie een eigen winkelformule te krijgen: HKMX Store. De eerste testwinkel opent eind april, begin mei de deuren in de Rosenthaler Straße in Berlijn, zo meldt de Duitse ImmobilienZeitung. De winkel is zo’n 120 m² groot.
Volgens Storeage, het Nederlandse designbureau dat de winkelinrichting ontwierp en eerder ook al tekende voor de HKMX shop-in-shop die vorige maand in de nieuwe flagshipstore in de Amsterdamse Kalverstraat opdook, heeft Hunkemöller de ambitie om op termijn “meerdere winkels van HKMX te openen in Europa”, zo vernam RetailNews.
Hunkemöller, dat vorig jaar werd overgenomen door het Amerikaanse investeringsfonds Carlyle, is vandaag actief in 23 landen met zo’n 800 winkels, waarvan 220 in Duitsland.