De frisdrank Fanta, onderdeel van de groep van Coca-Cola, krijgt in België en Luxemburg een volledig nieuwe look. Niet enkel het logo wordt aangepast, maar ook de fles krijgt een nieuw uiterlijk. Allebei moeten ze vooral ‘fun’ uitstralen.
Logo met de hand gemaakt
De flessen van Fanta hebben allemaal een nieuwe asymmetrische spiraalvorm gekregen. Die nieuwe vorm is een knipoog naar de vruchtensappen waarmee de drankjes gemaakt worden en moeten consumenten het gevoel geven dat ze de fles kunnen uitknijpen tot de allerlaatste druppel.
Het nieuwe logo werd dan weer volledig met de hand gemaakt. “Het logo werd eerst met de hand uitgesneden uit papier en pas toen de designers tevreden waren, werd het gedigitaliseerd”, licht Céline Van den Rijn toe, marketingdirecteur van Coca-Cola Belgium-Luxemburg. “Verder hebben we voor een nieuw kleurenpalet gekozen. De vertrouwde basiskleuren zijn er nog, maar de merknaam Fanta zie je vanaf nu altijd in het wit.”
Zowel de fles als het nieuwe logo moeten nog meer het plezierige imago van Fanta uitstralen, waarbij voornamelijk wordt gemikt op tieners als doelgroep.