De eerste weken van het nieuwe winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi zijn een groot succes geworden. In de eerste 17 dagen sinds de opening kreeg het 700.000 bezoekers over de vloer, waarmee het veel beter doet dan de verwachtingen.
25 procent beter dan verwacht
Met die bezoekersaantallen doet Rive Gauche het immers 25 procent beter dan de bezoekersaantallen waar oorspronkelijk werd op gehoopt. Zaterdag is de beste dag voor het winkelcentrum, met tussen 45.000 en 50.000 bezoekers.
Ook de winkels in de omgeving profiteren volgens Rive Gauche mee van het succes van het winkelcentrum. Zo zou er momenteel heel wat meer volk te vinden zijn in de wijk Ville-Basse in Charleroi.
Omdat de toestroom aan bezoekers groter is dan verwacht, werd ook het mobiliteitsplan in samenspraak met de lokale autoriteiten licht aangepast. Zo zijn er op vrijdag en zaterdag signaalgevers te vinden in de omgeving, die er samen met de politie voor moeten zorgen dat de auto’s snel uit het stadscentrum geraken.
Volgende maand openen er in Rive Gauche trouwens nog vier nieuwe winkels. Dan openen Press Shop, H&M, Jack & Jones en Maison Scotch hun deuren.