De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.
Mango digitaliseert winkelervaring
Shazam In-Store is geïntegreerd in de gewone app van Shazam en geeft gebruikers extra opties wanneer ze zich in bepaalde winkels bevinden. Onder andere Office Depot maakt al gebruik van de applicatie en nu gaat dus ook het Spaanse Mango de technologie gebruiken.
Klanten die twintig geselecteerde winkels van het modemerk in Spanje bezoeken, zullen via Shazam In-Store toegang krijgen tot verschillende extra’s, zoals exclusieve campagnes, promoties en toegang tot alle sociale media van Mango, waaronder het eigen Spotify-kanaal dat het in de zomer van vorig jaar lanceerde.
Bovendien kunnen ze ook zelf bepalen welke muziek er in die winkel wordt gespeeld. Ze moeten daarbij wel kiezen uit liedjes die beschikbaar zijn op de afspeellijst van de winkel.
Mango blijft stevig inzetten op de digitalisering van zijn winkelervaring. Zo lanceerde het in oktober van vorig jaar nog een nieuw betalingssysteem, waarbij klanten hun betaling met hun smartphone overal in de winkel kunnen afronden, zonder dat ze daarvoor aan de kassa moeten aanschuiven.