Met de introductie van ‘Hello Goodness’ kiest PepsiCo voor het co-creatieplatform Home of Retail als unieke locatie om de allernieuwste technologie op het gebied van ‘vending machines’ te koppelen aan de heersende gezondheidstrends onder consumenten.
Nutritioneel verantwoord
De nieuwe machine ‘Hello Goodness’ benut de kracht van PepsiCo’s brede voedsel -en drankenportfolio, diepgaande kennis van veranderende consumententrends en technologische innovaties. Zo zijn er interactieve touchscreens die gebundelde aankopen mogelijk maken. Dit alles komt samen in een aanbod waar de consument naar vraagt: handige en nutritioneel verantwoorde on-the-go oplossingen.
“Verkoop via vending machines gaat over het vervullen van een specifieke behoefte van het on-the-go moment bij de consument: wat, waar en wanneer ze maar willen. We weten dat een groeiende groep consumenten nutritioneel verantwoorde producten in de machines wil, maar dat ze die wel op een snelle en gemakkelijke manier willen kunnen aanschaffen”, aldus Geoffroy Beaujean, sales manager ‘Away From Home’ Benelux. “Als leverancier is het daarom uitermate belangrijk om met een breed aanbod te komen dat voldoet aan de behoeften van de consument op dat moment, en met een innovatieve machine die gericht is op gemak en snelheid, en die aantrekkelijk is om te gebruiken.”
Innovatieve technologie
Jorg Snoeck, medeoprichter van Home of Retail, benadrukt het belang van innovatie waar PepsiCo op inspeelt: ”De innovatieve technologische oplossingen die PepsiCo gebruikt in de ‘Hello Goodness’-vending machine stellen de consument in staat om een korf van producten te creëren en gebruik te maken van verschillende betaalmethoden zoals kredietkaarten en mobiele betaling. Voor Home of Retail is dit een prachtig voorbeeld van hoe de ‘next generation vending machine’ eruit zou moeten zien.”
Sabine De veilder, binnen PepsiCo Europa verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen, ziet het zo: “Bij PepsiCo streven we ernaar om wereldleider te worden in wat we ‘dagelijkse nutriënten’ noemen, door het gebruik van nieuwe technologie en het vergroten van de beschikbaarheid van gemakkelijke, betaalbare en lekkere nutritionele producten; en ook door te werken aan persoonlijke oplossingen.”
Gezonde keuzes
PepsiCo’s duurzaamheidsvisie voor de komende tien jaar, de Performance with Purpose 2025-agenda, stelt zich onder andere als doel om het bestaande portfolio te verbeteren door de vermindering van suiker, zout en verzadigd vet, en om het aandeel producten met positieve nutriënten sneller te laten groeien dan gemiddeld. “Eén van de belangrijkste manieren om dit doel te bereiken is als de gezondere keuze de makkelijke keuze gaat worden”, aldus De veilder.
Hiertoe stelt PepsiCo nu in Home of Retail een state-of-the-art ‘nutritionele’ vending machine tentoon met een verhoogde consumentenervaring door middel van design en technologie en met een uitgekiende selectie aan nutritionele producten, zoals Alvalle-soepen, vruchtensappen van de merken Naked, Looza, en Tropicana, Duyvis pinda’s, Quaker-ontbijtprodcuten (Muesli bars, Breaks en Grab ’n Crunch), en innovatieve Lay’s-snacks met verlaagd vet- en zoutgehalte.
Home of Retail, een initiatief van RetailDetail, is een uniek kennis- en belevingsplatform voor de retailbranche. Retailers, fabrikanten en toeleveranciers werken er samen aan het winkelen van morgen. Het bezoekerscentrum is gevestigd in Antwerpen.