Google gaat zijn Trusted Stores-programma omvormen naar Customer Reviews. De bedoeling is dat webwinkels in de toekomst meer aan hun klanten vragen om reviews te schrijven, zodat de scores op Google waarheidsgetrouwer zijn.
Merchant Center
Customer Reviews laat webshops nog steeds toe om een opt-in te plaatsen wanneer een klant afrekent, waarbij die kan aanvinken of hij al dan niet een mailtje van Google wil ontvangen, waarin een review van hun aankoop wordt gevraagd. Natuurlijk krijgen webshops die meewerken aan het programma betere zichtbaarheid op Google.
Customer Reviews wordt ook onderdeel van het Google Merchant Center, waarin verschillende tools voor bedrijven te vinden zijn, zoals de mogelijkheid om het goed aan te geven op Google Maps en de campagnes van Google Shopping. Google is al een tijdje bezig met de uitbreiding van het dienstenpakket voor webwinkels. Handelaars die al gebruik maken van Trusted Stores zullen automatisch ook een account krijgen van Customer Reviews. Indien ze dat wensen kunnen ze ook een badge op hun website plaatsen, met hun rating indien die beschikbaar is.
Google is al een tijdje aan de slag om meer reviews te krijgen van gebruikers. Zo vraagt het al langer om recensies van fysieke plaatsen voor Google Maps. Nu moeten er dus ook meer reviews komen van online aankopen.