Verkoper van maaltijdboxen HelloFresh heeft een pop-up geopend in Londen. De winkel zal de hele maand maart geopend blijven in het Old Street station en voorbijgangers zullen één van de maaltijdboxen meteen kunnen meenemen.
HelloFresh viert vijfjarig bestaan
Voorbijgangers in het station zullen de ingrediënten voor een aantal van de populairste gerechten kunnen kopen in de pop-up. Een box met één gerecht kost 10 pond. Tien procent van de opbrengst van de winkel wordt geschonken aan het Felix Project, dat zich inzet voor het terugdringen van voedselverspilling. In november verkocht HelloFresh ook al enkele dagen hun maaltijdboxen in het station Waterloo in Londen, en toen ging alle opbrengst naar het project.
De pop-up is onderdeel van de viering van het vijfjarig bestaan van HelloFresh. Zo worden er in de pop-up ook non-alcoholische cocktails aangeboden, worden er gratis boxen weggegeven en wint één bezoeker een reis naar Florence.
Meer flexibiliteit in afhaling
Toch is de pop-upwinkel meer dan alleen een reclamestunt, het is ook een test om te zien of dit soort fysieke verkooppunten kan aanslaan. “De opening van onze eerste retailruimte duidt opwindende tijden voor ons bedrijf aan”, zegt CEO Ian Marsh. “We reageren op het feit dat onze klanten hebben gezegd dat ze meer flexibiliteit willen op vlak van het ophalen van onze maaltijdboxen op weg naar huis.”
HelloFresh werd in november 2012 gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en is wereldwijd al te vinden in negen landen. Het heeft momenteel ongeveer 850.000 abonnees.