Warenhuisgroep Colruyt organiseert nu ook ‘leerrijke’ verjaardagsfeestjes voor kinderen. Het wat vreemde initiatief kadert in de Colruyt Group Academy en blijkt een enorm succes: er zijn al boekingen tot 2018.
Al 330 feestjes georganiseerd
“We organiseerden al verschillende kookcursussen en andere workshops, van wijnproeven tot zwangerschapsyoga. En van het één kwam het ander”, zegt Elke Van Damme van de Colruyt Group Academy in Het Nieuwsblad. “Er is telkens een educatief moment ingebouwd, gaande van tips over gezond eten tot bijvoorbeeld een feestje rond wetenschappelijke experimenten. Het is daardoor toch iets anders dan een verjaardagsfeestje in een bowling of binnenspeeltuin.”
Het concept blijkt alvast aan te slaan. “Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven, hebben we in een paar maanden tijd toch al 330 kinderfeestjes georganiseerd. Er zijn zelfs al boekingen binnen voor feestjes in 2018”, aldus nog Elke Van Damme. Voor alle duidelijkheid: de feestjes ‑ 180 euro voor 10 kinderen ‑ vinden niet plaats tussen de winkelrekken, maar in de lokalen van de Colruyt Group Academy in onder andere Leuven, Grimbergen en Halle. Binnenkort komen er ook extra locaties in Antwerpen, Gent en Kortrijk.
Geen reclame, wel sponsoring
Media-experts waarschuwden onlangs nog dat kinderen moeilijk het onderscheid kunnen maken tussen informatie en reclame. Bij Colruyt benadrukken ze dat er geen bijbedoelingen zijn: “We maken geen reclame voor Colruyt-producten of zeg maar onze ‘rode prijzen’-politiek.”
Al werkt de groep wel samen met sponsors. Zo wordt er kinderchampagne van een bekend merk geschonken, net als water van Belgische origine: “Om de organisatie van het feestje – hapjes, drankjes, begeleiding en Colruyt verstuurt ook de uitnodigingen – tegen een schappelijke prijs te kunnen aanbieden”, klinkt het in Halle.