De Belgische Colruyt Group heeft de verkoop van zijn Franse dochter Pro à Pro aan het Duitse Metro-concern afgerond. De koopsom is niet bekendgemaakt, maar volgens beurshuis KBC Securities gaat het om 200 miljoen euro.
Officieel groen licht
In juli 2016 tekende Colruyt Group een overeenkomst met Metro Group rond de verkoop van zijn Franse foodservice Pro à Pro. Eind januari hebben de bevoegde mededingingsautoriteiten het noodzakelijke goedkeuringsproces afgerond. “De verkoop van Pro à Pro werd bijgevolg gefinaliseerd op 1 februari 2017. Op die datum werd de volledige eigendom van de Franse foodservice business Pro à Pro overgedragen aan Metro Group”, laat Colruyt weten in een persbericht.
De deal omvat zowel de merknaam en de operationele activiteiten als de distributiecentra, logistieke platformen en het vrachtwagenpark. Financiële details wil de groep uit Halle nog altijd niet verstrekken, maar “aan de hand van een berekening via multiples kwam analist Alan Vandenberghe van KBC Securities uit op een vermoedelijke waarde van 200 miljoen euro”, zo schrijft de financiële website Beursduivel.