In het vierde kwartaal is zowel de omzet als de vergelijkbare omzet van optiekbedrijf Grandvision verder gegroeid. Dankzij enkele overnames groeide de omzet met 8%, maar ook de vergelijkbare omzet groeide met bijna 4%.
Groei op alle markten
In de ‘G4’, dat wil zeggen de activiteiten in Frankrijk & Luxemburg, Duitsland & Oostenrijk, Nederland & België en het Verenigd Koninkrijk & Ierland, versnelde de omzetgroei in het vierde kwartaal. In Duitsland kwam die groei er omdat heel wat consumenten hun aankoop in het derde kwartaal hadden uitgesteld. In Frankrijk wist Grandvision aan marktaandeel te winnen dankzij lagere prijzen op de markt, die ten goede kwamen van de budgetconcepten zoals Générale d’Optique.
Ook in de rest van Europa, met Italië als grootste markt, was er sprake van een versnelde groei. In Italië begint de fusie van Avanzi en Optissimo zijn vruchten af te werpen. In Amerika & Azië groeide Grandvision dankzij overnames in de Verenigde Staten, Mexico en Uruguay, maar was er ook sprake van organische groei in Mexico en Turkije.
Grandvision behoudt zijn doelstellingen voor het volledige jaar, met een verwachte omzetgroei van minstens 5%. Volledige cijfers worden pas op 20 februari vrijgegeven.