Distillerie Bruggeman, die sinds 2011 eigenaar is van het Hasseltse jenevermerk Smeets, heeft reclamemaker Tom Smeets aangesteld om het jenevermerk nieuw leven in te blazen. De Hasselaar is zowaar een nazaat van de stichter van het merk.
Jenever hipper imago geven
Hij is immers de achterkleinzoon van Gerard Smeets, de man die in 1921 het gelijknamige jenevermerk oprichtte. Momenteel is Tom Smeets aan de slag in zijn eigen marketingbureau, dat zijn kantoren heeft in de omgebouwde Stokerij Smeets in de Hasseltse Raamstraat.
Hij krijgt nu de opdracht van de distillerie Bruggeman om Smeets te herlanceren als het ideale drankje voor bij het aperitief of als onderdeel van een cocktail. Zo wil het merk af van het verouderde imago van jenever als winterdrankje of een drank voor oudere personen. De nieuwe campagne wordt vanaf april uitgerold in Limburg.
De overname van Smeets door het Gentse Bruggeman betekende toen dat geen enkele van de grote Hasseltse jenevermerken nog in Limburgse handen was. De productie van Smeets vindt wel nog gewoon plaats in Hasselt: Hasseltse jenever is immers een erkend product door Europa en de productie moet daarom in de regio plaatsvinden, zoals dat ook het geval is bij champagne of Schotse whisky.