Bij het Duitse modebedrijf Hugo Boss verwachten ze dat de nieuwe strategie pas in 2018 zijn vruchten zal afwerpen. In die nieuwe strategie worden de plannen van voormalige CEO Claus-Dietrich Lahrs grotendeels teruggedraaid.
Terugval in China en VS
Lahrs had er voor gekozen om met Hugo Boss meer in de richting van de luxemarkt te kijken, omdat die sector aan een sterke opmars bezig was. Toen die markt echter sterk vertraagde, was er een zware omzetdaling voor Hugo Boss in China en de Verenigde Staten.
De nieuwe CEO Mark Langer wil het daarom over een andere boeg gooien. Hij wil in de toekomst enkel nog maar focussen op premium mannenkleding en het merk HUGO, dat zich vooral richt op een jonger publiek. Daarbij zullen de merken BOSS Orange en BOSS Green geïntegreegd worden in de andere lijnen.
Daarnaast komen er in de toekomst minder winkelopeningen en zal er meer aandacht zijn voor de online verkoop.
Hugo Boss verwacht dat dit jaar de omzet met 3 procent zal dalen en dat er volgend jaar sprake zal zijn van een stabilisatie. Pas in 2018 ziet Langer opnieuw ruimte voor groei. Analisten hadden nochtans al een kleine groei van ongeveer 1 procent verwacht in 2017.