De Belgische Franchise Federatie (BFF) heeft er een nieuw effectief lid bij in de Franse formule Intermarché.
Deontologische code
Met de toetreding bevestigt Intermarché België dat zij de Europese Deontologische Erecode volgt, zo meldt de BFF. Die code streeft naar een evenwichtige win-winrelatie tussen franchisegever en franchisenemer. Alle leden van de BBF moeten ze ondertekenen om effectief lid te kunnen worden.
Intermarché is in (Franstalig) België aanwezig sinds 1991 en telt momenteel een tachtigtal vestigingen, bijna allemaal gerund door zelfstandige uitbaters. De groep werkt met twee formules: Intermarché Contact (buurtwinkels van 400 tot 1.000 m², voornamelijk op het platteland en in stedelijke gebieden) en Intermarché Super (1.000 tot 4.000 m², vooral in voorsteden en retailparken).
Intermarché is onderdeel van de Groupement des Mousquetaires, Europa’s grootste onafhankelijke groep van zelfstandige supermarktuitbaters ‑ 2.940 volgens de Franse website ‑ en telt meer dan 4.000 winkels. Behalve Intermarché is de distributeur ook nog actief met de ketens Netto (voedingsdiscounts), BricoMarché en BricoCash (doe-het-zelf), Roady (autocentra) en Poivre Rouge (restaurants).