Pizzaketen Domino’s heeft het voorbije kwartaal een sterke prestatie weten neer te zetten. Zowel de omzet, de vergelijkbare omzet en de winst gingen fors de hoogte in, vooral dankzij online.
Sterke groei online
In het voorbije kwartaal haalde Domino’s een omzet van 567 miljoen dollar (510 miljoen euro), 17% meer dan een jaar eerder. De nettowinst ging zelfs met een kwart de hoogte in en kwam uit op 47,2 miljoen dollar (40 miljoen euro). Daarmee doet het een stuk beter dan de andere fastfoodketens, die steeds meer concurrentie ondervinden van alternatieve ketens. Domino’s weet daarentegen al voor het 22e kwartaal te groeien in de Verenigde Staten.
Op vergelijkbare basis groeide de omzet in de Verenigde Staten met 13%, terwijl ook de internationale tak er op vergelijkbare basis met 7% op vooruit ging. Grote concurrent Pizza Hut zag zijn vergelijkbare omzet in de Verenigde Staten het voorbije kwartaal dan weer met 2% dalen.
Domino’s weet ook online sterk te presteren, want ondertussen worden 55% van alle transacties online gedaan en dat aandeel blijft nog groeien.