In Sint-Pieters-Woluwe opende Carrefour market een supermarkt in een nieuw, chic kleedje: de warme winkelinrichting en het aangepaste assortiment bezorgen de winkel een upscale positionering.
Hoofdrol voor versmarkt
De nieuwe Carrefour ligt in de Gebroeders Legrainlaan, aan de Vogelzang in Sint-Pieters-Woluwe: een ‘betere’ wijk, zeg maar. De winkel speelt dan ook in op de behoeften en verwachtingen van de shoppers in deze zone.
Het resultaat is een winkel met een meer upscale positionering, waarin vooral de versmarkt een hoofdrol speelt. Shoppers ontdekken er een aantal nieuwigheden zoals gerijpt vlees en een rijpingskamer, een vernieuwde wijnafdeling, een aanbod losse producten en nieuwe referenties die niet in andere Carrefour market-winkels te vinden zijn. Carré Associates stond in voor de strategische studie en het winkelontwerp.
Warme materialen
Carrefour Market Europe is met minder dan 1.000 m² verkoopoppervlakte geen grote winkel, maar biedt de lokale klanten wel alles wat ze nodig hebben. De inrichting is aantrekkelijk, modern, authentiek, met warme materialen als hout en baksteen. Speelse communicatie is overvloedig aanwezig, maar wordt nergens opdringerig.
“Het gaat niet om een nieuw concept”, benadrukt Carrefour-woordvoerder Baptiste Van Outryve: “We zijn al enkele jaren bezig met de modernisering van Carrefour market. Daarbij wil de formule zich steeds aanpassen aan de lokale bevolking. We hebben momenteel drie varianten met elk een andere ‘look & feel’. Het klassieke model is intussen bekend. In Brasschaat en Boondael kun je ons ‘urban’ model ontdekken. En Carrefour market Europe is wat we ons ‘highlife’ model noemen.” De winkel is open sinds twee maanden en bijkomende openingen staan op de planning.