Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch is er opnieuw niet in geslaagd om positieve resultaten neer te zetten. Voor het veertiende kwartaal op rij daalde de omzet, zowel bij Hollister als het merk Abercrombie & Fitch.
Grote terugval op thuismarkt
Voor het bedrijf Abercrombie & Fitch kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 783,2 miljoen dollar (700 miljoen euro): 4% minder dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. De daling was het gevolg van een mindere verkoop bij zowel Hollister als Abercrombie.
Bij Hollister daalde de omzet met 4% naar 420,1 miljoen dollar (375 miljoen euro), terwijl er bij Abercrombie sprake was van een terugval van 5% naar 363,1 miljoen dollar (325 miljoen euro). Op de internationale markten deed het modebedrijf het nog redelijk goed, want daar bleef de omzet vrijwel status quo met 304,4 miljoen dollar (270 miljoen euro). In de Verenigde Staten was er echter sprake van een terugval van 7% naar 478,8 miljoen dollar (430 miljoen euro).
Zestig winkels moeten dicht
Abercrombie & Fitch blijft last hebben van de concurrentie van andere fastfashionretailers en bovendien presteren de grote winkels en de vestigingen op toeristische locaties onder de maat. In het tweede kwartaal werd dan ook een nettoverlies gemakt van 13,1 miljoen dollar (12 miljoen euro), een jaar eerder was dat nog maar 0,8 miljoen dollar (0,7 miljoen euro).
Abercrombie is van plan om een zestigtal winkels te sluiten in de Verenigde Staten wanneer hun huurcontracten ten einde lopen. Momenteel heeft het bedrijf 744 winkels in de Verenigde Staten en 182 in het buitenland.