Het modemerk Guess heeft in het tweede kwartaal meer winst gemaakt dan verwacht. Nochtans haalde de omzet net niet de verwachtingen van de analisten. Ook de vergelijkbare omzet ging omlaag ten opzichte van een jaar eerder.
Sterk gestegen nettowinst, dalende omzet
In het tweede kwartaal haalde Guess een omzet van 545 miljoen dollar (483 miljoen euro). Dat is een daling van 0,2 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2015 en lager dan werd verwacht. Op vergelijkbare basis was er zelfs sprake van een daling van 2 procent.
De nettowinst ging niettemin fors omhoog, van 18,3 miljoen dollar (16,2 miljoen euro) een jaar geleden, naar 32,3 miljoen dollar (28,6 miljoen euro) in het voorbije kwartaal. Daarmee doet het heel wat beter dan de verwachtingen van de analisten.
Guess stelt dat het in het tweede kwartaal sterk presteerde in Europa, Zuid-Korea, China en Japan. Echter, Noord- en Zuid-Amerika en de regio rond China presteerden onder de verwachtingen.
Voor het derde kwartaal gaat Guess uit van een omzetstijging tussen 5 en 8 procent. Voor het volledige jaar mikt het merk op een groei van 3 tot 5 procent.