Dankzij de verdere internationale groei van zijn speculaas(pasta) en de bijdrage van de tak ‘natuurlijke tussendoortjes’ heeft Lotus Bakeries omzet en winst met dubbele cijfers zien groeien het voorbije halfjaar.
256,4 miljoen euro omzet
De koekjesbakker heeft in de eerste helft van dit jaar een omzet geboekt van 256,4 miljoen euro, een stijging met 31,1% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Het recurrente bedrijfsresultaat klom met 49% tot 43,8 miljoen euro, de nettowinst ging 9,3 miljoen euro hoger (+43%) en bedraagt nu al 30,8 miljoen euro. Dat heeft het bedrijf uit Lembeke vrijdag nabeurs bekendgemaakt.
Naast speculaas komt de groei er dankzij de ‘natuurlijke tussendoortjes’, waarin Lotus Bakeries actief is met de merken Nākd, Trek, BEAR en Urban Fruit. De omzet van die tak is in vergelijking met vorig jaar met ruim 25% intern gegroeid.
“De resultaten van de eerste jaarhelft overtreffen ook mijn verwachtingen”, zegt CEO Jan Boone. “Ik ben vooral zeer trots dat we zo sterk blijven groeien met ons kernproduct, het ‘Lotus Biscoff koekje’ waarmee het voor mijn grootvader meer dan 80 jaar geleden begonnen is. We zijn met Lotus Biscoff al in zeer veel landen aanwezig, maar ik ben ervan overtuigd dat we met onze unieke smaak nog veel meer consumenten wereldwijd kunnen bekoren.”