De Duitse dierenwebshop Zooplus heeft in de eerste helft van 2016 sterke resultaten weten neer te zetten. Het heeft daarom ook besloten om de verwachte omzet voor de rest van het jaar te verhogen naar 900 miljoen euro.
Boven de verwachtingen
In de eerste zes maanden van 2016 haalde Zooplus een omzet van 428,4 miljoen euro, een stijging van 29% ten opzichte van 2015. Dat heeft het bedrijf te danken aan een tweecijferige groei in alle dertig landen waar het aanwezig is. Dankzij die sterke omzetgroei groeide de EBIT van 3,6 miljoen euro naar 5,1 miljoen euro.
“De groei in de eerste helft van 2016 is boven onze verwachtingen”, zegt CEO Cornelius Patt. “We zijn er vooral blij mee dat onze operating business zowel onze groei financiert als onze positieve cash flow genereert.”
Zooplus blijft daarnaast ook werk maken van de uitbreiding van zijn infrastructuur. Zo staat er voor het vierde kwartaal van 2016 een nieuw distributiecentrum gepland in Antwerpen, dat in samenwerking met de Katoen natie wordt uitgebaat.