Bakkerij Paul opent op 23 augustus 2016 haar tweede Waalse winkel. Hij komt naast het shoppingcentrum L’Esplanade in Louvain-La-Neuve. De eerste werd in Waterloo gevestigd.
Keten zet expansie voort
Het nieuwe verkooppunt is meteen het achttiende van de keten, die gespecialiseerd is in de verkoop van ambachtelijk gebakken brood, fijne patisserie, viennoiserie en macarons. De meeste vestigingen zitten in en rond Brussel. In Vlaanderen zijn er vestigingen in Gent en Kortrijk.
Met de bijkomende vestiging zet Bakkerij Paul haar expansie voort. Eerder dit jaar openden al nieuwe winkels in Brussel, Gent en in de Brusselse metrostations Schuman en Naamse Poort. In het najaar komt daar nog een verkooppunt bij op Docks Brussel, wanneer dat complex opent.
Bakkerij Paul opende haar eerste Belgische vestiging in Brussel in 2007. Internationaal is de keten intussen aanwezig in meer dan veertig landen.
Top Brands voert regie
In België is de expansie van Bakkerij Paul in handen van Top Brands, dat de masterfranchise voor ons land heeft. Daarnaast beheert de onderneming ook 211 vestigingen van Pizza Hut in België en Frankrijk. Recentelijk kwam daar de overname van het Wasbar-concept bij, goed voor drie verkooppunten.
De nieuwe winkel in Louvain-La-Neuve heeft een verkoopoppervlakte van 170 vierkante meter. Er zijn 48 zitplaatsen voor het verbruik ter plaatse. Daarnaast is er nog een terras met 28 plaatsen.