“Goed huwelijk met toegevoegde waarde”
“Een enquête heeft uitgewezen dat de klanten vonden dat het concept Press Shop-Panos een goed huwelijk was en dat de combinatie een toegevoegde waarde had”, zegt Sophie Remy, directrice marketing van Press Shop-Relay. “Voor onze groep is tegemoet komen aan de verwachtingen van onze klanten altijd al primordiaal geweest.” Het concept blijkt vooral goed aan te slaan bij jongeren en, zo stelt Sophie Remy nog, “op vlak van het zakencijfer dragen de twee activiteiten een evenwaardig deel bij aan het concept.”
Voor Panos, dat deel uitmaakt van de groep La Lorraine, zijn die Press Shops maar een van de vele kanalen via dewelke de keten zich ontwikkelt. “We hebben in eerste instantie onze aanwezigheid in nieuwe sectoren uitgebreid, zoals in treinstations, benzinestations (van Q8), metrostations, luchthavens en zelfs attractieparken. Binnenkort zullen we ook een eerste Panos openen in een industriepark”, zegt Anthony Vanherpe, general manager van Panos.
Internationale ambities
Panos telt vandaag al 219 broodjeszaken in ons land, maar koestert nog steeds grote plannen. “We zetten ook onze internationale expansie verder, voornamelijk in landen van Oost-Europa, waar de groep La Lorraine reeds productie-eenheden en/of commerciële structuren heeft”, vervolgt de grote baas. “Tot slot volgen we ook van dichtbij hoe de voedingsgewoontes, mobiliteit en vrijetijdsbesteding van consumenten evolueren, om op die manier de eerste te kunnen zijn om te beantwoorden aan de verwachtingen van onze klanten, met een aanbod dat aangepast is aan hun smaken en noden.”
Die klant verwacht blijkbaar klassiekers van bij ons, vandaar de lancering van een nieuwe sandwich in samenwerking met mayonaisemerk Devos-Lemmens. “Deze strategische keuze is helemaal niet nieuw: reeds in 2000 waren wij de eersten om een co-branded sandwich op te markt te brengen, toen samen met het merk Ganda. Daarna zijn er verschillende andere samenwerkingen gevolgd of onderzocht”, aldus Thomas Dusart, Marketing Manager van Panos.