Het Chinese Alibaba heeft met Buy+ een nieuw platform gelanceerd, waarbij het voor klanten mogelijk wordt om in virtual reality te winkelen. Gebruikers kunnen de producten zo in 360 graden bekijken.
Nog geen grote plannen met VR
Daarnaast worden er ook modellen ingezet, die modeproducten tonen op een catwalk. Gebruikers kunnen dan in virtual reality de producten aanklikken, waarna ze meer informatie krijgen en ze de mogelijkheid hebben om een product toe te voegen aan hun winkelwagentje.
“VR-technologie geeft klanten een levendige ervaring”, zegt een ingenieur bij GnomeMagic Lab, de onderzoeksgroep van Alibaba die zich bezig houdt met VR. “In de nabije toekomst zullen klanten op Fifth Avenue in New York kunnen winkelen, terwijl ze gewoon thuis zitten.”
Voorlopig weet Alibaba wel nog niet volledig hoe het virtual reality in de markt zal zetten, aangezien de sector zich nog aan het ontwikkelen is. Pas wanneer alle grote VR-merken sterk in de markt staan, zal Alibaba beslissen welke richting het uitgaat met VR.