Vierde winkel volgt in Luik
The Sting lijkt een versnelling hoger te willen schakelen met zijn Belgische expansie. Na de opening van de eerste winkel in ons land op de Antwerpse Meir in 2007, volgde in 2010 Hasselt. Ondertussen breidde de retailketen buiten Nederland uit in Duitsland en opende het twee winkels in Londen, maar in België was het even stil. Daar komt nu verandering in met de Leuvense opening, gevolgd door een winkel in Luik in augustus.
Het pand in de Diestsestraat beslaat twee verdiepingen – met op het gelijkvloers strategisch de herencollectie en de dames op -1 – en een totale verkoopoppervlakte van meer dan 1100m². Dat de retailer op een jong publiek mikt, valt onmiddellijk af te leiden uit de luide muziek en grote videoschermen aan de wanden.
‘Belevenisplek voor jongeren’
“Onze winkels moeten leuke plekken zijn om tijd door te brengen. We besteden daarom veel aandacht aan de muziek en de clips die we tonen, die bestaan uit eigen films en het soort grappige filmpjes die jongeren op YouTube bekijken,” zei woordvoerder Marco Van Muiswinkel daarover aan het Britse magazine RLI.
Het aanbod van The Sting, met als slogan ‘network of brands’, is opgedeeld in zowat 25 merken, die elk voor een eigen stijl of producttype staan. The Sting werd in 1982 in Tilburg opgericht door textielmiljonair Herman Franzen en telt vandaag 83 winkels in Nederland, Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.