Birckbox, de abonnementsdienst voor schoonheidsproducten, is aan het testen of het klanten met problemen kan helpen via Snapchat. Klanten moeten daarvoor gebruik maken van de video en voice calling mogelijkheden van de app.
Eerste test groot succes
Klanten kunnen één keer per week een telefoontje plegen via Snapchat, om in contact te komen met de mensen van Birchbox. Bij een eerste test kreeg Birchbox ongeveer 30 telefoontjes op een uur tijd en elk telefoontje nam ongeveer 5 minuten in beslag.
Een deel van de gebruikers was gewoon nieuwsgierig of het telefoontje echt zou plaatsvinden, terwijl een aantal anderen echt tips vroegen aan de mensen van Birchbox. Nog een groep gebruikers wilde gewoon tonen welke producten ze net hadden ontvangen.
“We merkten ook dat een aantal bellers ons wel volgde op Snapchat, maar dat ze nog geen abonnement hadden bij Birchbox. Aan hen hebben we de voordelen van een abonnement uitgelegd”, zegt Juliette Dallas-Feeney, Senior Social Media Manager. “Dankzij deze feature kunnen we de kloof tussen contact leggen via Snapchat en het echt nemen van een abonnement verkleinen.”
Na de eerste test kreeg Birchbox heel wat berichten met de vraag of er opnieuw een chat kon gehouden worden. Daarom werd besloten om het voortaan één keer per week te doen.