Pokèmon GO is momenteel wereldwijd een enorme hype en daar wil ontwikkelaar Niantic munt uit slaan, met de toevoeging van gesponsorde locaties. Retailers hopen zo meer klanten te lokken.
Klanten lokken
Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat winkels kunnen betalen om locaties te laten opnemen in de game en dat ze zullen moeten betalen per bezoek dat ze over de vloer krijgen dankzij de app. Momenteel zijn er al flink wat retailers die merken dat aanwezig zijn in de game heel wat klanten kan lokken. Zo liet een restaurant in New York verstaan dat het 75 procent meer klanten trok, nadat het 10 dollar had uitgegeven aan een in-app aankoop die Pokèmon naar hun locatie lokte. Ook andere bedrijven proberen klanten te lokken door aan te geven dat er heel wat Pokèmon in hun buurt te vinden zijn.
Voor Niantic is deze manier van adverteren niet nieuw: zij zitten immers ook achter de game Ingress, wat kan gezien worden als de voorloper van Pokèmon GO. Ook daar kunnen bedrijven betalen voor gesponsorde locaties.