Bij Suitsupply geloven ze sterk in de kracht van WhatsApp en diens Chinese tegenhanger WeChat als verkoopkanalen. Dat heeft marketingdirecteur Martijn van der Zee gezegd tijdens een paneldiscussie op E-Commerce Live! in Amsterdam.
Groot succes in China
Volgens Van der Zee gaat de conversie op dat soort kanalen veel sneller dan op de reguliere kanalen. In China is het zelfs al volledig ingeburgerd. “Het is nauwelijks voor te stellen, maar Chinezen bestellen veel meer via WeChat dan via andere kanalen, flinke bedragen zijn daarbij geen probleem”, zegt Van der Zee volgens Emerce. “In China doe je alles met WeChat.”
In Nederland maakt Suitsupply al gebruik van WhatsApp voor de verkoop van Box Office, waarmee het kledingpakketten verkoopt. Dankzij een directe koppeling met het CRM-systeem weet het steeds met wie het aan het praten is en ook betalingen zijn mogelijk via WhatsApp.
Van der Zee gelooft niet dat de webshop volledig zal verdwijnen, maar hij denkt wel dat we in de toekomst meer diensten zullen krijgen die enkel via berichtenapps te bereiken zijn. In Amsterdam experimenteert het momenteel ook al met Garmentor voor het opmeten van maten bij de klant thuis. Via een app kan de klant de route van die persoon opvolgen.