Bij speelgoedketen Maxi Toys wordt het directieteam versterkt met twee nieuwe directeurs: zo werd Gwénael Berthouloux de directeur omnichannel, die Maxi Toys moet bijstaan in de transformatie naar een omnichannelbedrijf.
Meer dan 20 jaar ervaring
Berthouloux is sinds 2 mei aan de slag en krijgt in zijn nieuwe functie de verantwoordelijkheid over e-commerce, marketing en formule. Hij heeft al meer dan twintig jaar ervaring bij ketens als Mondial Tissues, Sports Direct en Decathlon. Voorheen was hij aan de slag als directeur omnichannel bij het Franse Vertbaudet.
Ook nieuw in het directieteam van Maxi Toys is Bert Vanmoortel: hij wordt vanaf 17 mei verantwoordelijk voor de inkoop. Binnen die functie zal hij de categoriemanagementteams aansturen. Vanmoortel komt over van Makro België, waar hij de voorbije jaren aan de slag was als het hoofd van non-food.
Gisteren maakte ook branchegenoot Fun al bekend dat er verschuivingen komen binnen het managementteam. Zo wordt Tonny Mettens de nieuwe CEO van het bedrijf, hij vervulde hij diezelfde functie ook al in bij Maxi Toys.