Cosmeticabedrijf L’Oréal en online videodienst YouTube hebben een samenwerking afgesloten om samen content te creëren rond cosmetica. L’Oréal wil zo de strijd aangaan met onafhankelijke vloggers, die nu de markt domineren.
Zichtbaarheid verhogen
Volgens het reclamebureau Pixability zijn die onafhankelijke videomakers immers goed voor 97% van alle hits rond cosmetica op YouTube en creëren ze bovendien 10 keer meer content dan de grote merken zelf.
L’Oréal heeft nu als doel om samen met YouTube een virtuele beauty school op te zetten om zo een deel van die zichtbaarheid terug te winnen. L’Oréal biedt aan tien vloggers de kans om vanaf deze zomer een opleiding van zes maanden te krijgen, waarin ze leren hoe ze content moeten creëren en hun publiek kunnen uitbreiden.
Na hun opleiding moeten de tien vloggers de zichtbaarheid van L’Oréal op YouTube drastisch verhogen. Het cosmeticabedrijf zal verschillende documentaires maken van het hele proces, die het dan op zijn YouTubekanaal zal uitzenden. Door tien vrijwel onbekende vloggers in te zetten voor het project, hoopt L’Oréal ook een vorm van authenticiteit te creëren die ontbreekt wanneer het merk zelf achter de knoppen zit of er gebruik wordt gemaakt van een bekendheid.