Hoewel de actie met de Panini-voetbalstickers pas sinds 6 april loopt, heeft Carrefour nu al 10 miljoen zakjes en 150.000 albums weggegeven. Het resultaat van de vorige editie (170.000 albums) ligt binnen handbereik, want de actie loopt nog tot eind juni.
Vliegende start
“Zo’n stormloop hadden we alvast niet verwacht”, zegt communicatiedirecteur Baptiste van Outryve in Het Laatste Nieuws. “Om te beginnen lieten we 100.000 albums maken, maar al twee keer moesten we er laten bijdrukken.”
“De actie is een groot succes”, zegt woordvoerder Vera Vermeeren dan weer in zakenkrant De Tijd. “Het Europees Kampioenschap Voetbal vindt pas deze zomer plaats, maar nu al voelen we de EK-koorts. Mensen hebben echt gewacht op onze actie. Ze is een succes bij onze klanten, die hun album snel vol willen krijgen en daardoor meer bij ons aankopen. Maar mensen die normaal niet bij ons winkelen, komen nu ook bij ons over de vloer.”
Exacte cijfers over omzetstijging wil de keten niet geven en ook over de impact op de winstmarge houdt Carrefour de lippen stijf op elkaar. “Maar als aan het einde van de rit het resultaat niet positief zou zijn, zouden we deze actie natuurlijk niet organiseren”, klinkt het.