Het Amerikaanse Amazon heeft besloten om de stekker te trekken uit de flashverkoopwebsite MyHabit. Die werd vijf jaar geleden opgericht, maar haalde nooit de verwachte resultaten.
Tanende populariteit
De werknemers van MyHabit zouden al verwittigd zijn dat de website aan het einde van volgende maand de deuren sluit. De CEO van MyHabit is sinds januari al aan de slag als de nieuwe manager van de eigen modemerken van Amazon.
Flashverkopen waren enkele jaren geleden bijzonder populair, vooral in de nasleep van de financiële crisis. De laatste jaren krijgen steeds meer van dergelijke websites het moeilijk, vooral omdat er minder overtollige voorraad verkrijgbaar is en er dus minder producten te vinden zijn op websites als MyHabit. Daarnaast hebben ook een aantal modehuizen steevast geweigerd om samen te werken met MyHabit, vanwege de associatie met Amazon.
Amazon is momenteel druk bezig met het verbeteren van zijn imago binnen de mode-industrie. Zo worden de producten mooier gepresenteerd en worden er minder grote kortingen gegeven op kleding. Langs de andere kant maakt Amazon ook werk van zijn eigen modecollecties, om gaten in het assortiment op te vullen.