De omzet van het Belgische interieurlabel Dôme Deco is in het eerste kwartaal met 21,5% gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee wordt het groeitempo van 2015 ook dit jaar vast gehouden.
Expansie eigen winkelconcept
“Vorig jaar steeg onze omzet met 20%, een tendens die we zeker en vast willen aanhouden, zo niet verbeteren. Wat de eerste drie maanden van 2016 betreft zijn we daar alvast in geslaagd”, zegt oprichter Stefan Verheyen. Voor het volledige jaar wordt er gemikt op een omzet van 5,2 miljoen euro.
Die groei wil het label onder andere waarmaken door export naar het buitenland en de expansie van het Elite+-winkelconcept. In die winkels worden enkel collecties van Dôme Deco verkocht. Het interieurlabel opende in het eerste kwartaal van 2016 dergelijke winkels in België, Rusland, Oekraïne en China. De komende maanden staan ook nog Tsjechië, Italië, Iran, Duitsland, Mauritius, de Verenigde Arabische Emiraten en Japan op de planning.
Dôme Deco biedt in zijn winkels ook workshops, communicatietools en projectbegeleiding aan. “In een economische tijd waarin de retailmarkt het moeilijk heeft, is zo’n manier van zaken doen onontbeerlijk. De focus ligt op samen groeien, evolueren en zorgen voor een winstgevende situatie voor beide partijen.”