Het RetailDetail Congress 2016 op 28 april heeft er met #PEOPLE nog een voorprogramma bij. Hoe vind, motiveer en behoud je de juiste werknemers? Je komt het hier te weten.
“Hire for the organization, not for the job”
Medewerkers vervullen de rol van ambassadeur en daarbij verplaatsen gesprekken zich steeds meer naar sociale media, met name bij jonge werkzoekenden. Hoe speel je daarop in als werkgever? Welke content strategie ga je volgen? Hoe bouw je de juiste online community op? Julie Lavigne, recruitment specialist social media bij Accent Jobs, geeft de nodig tips en tricks.
Maar hoe houd je die medewerker vervolgens gemotiveerd en geëngageerd, eenmaal hij of zij in je bedrijf aan de slag is? Carol Geens, business unit manager bij Peak6, gaat na hoe je ‘employee engagement’ kan verbeteren. Cultuur en werknemersbetrokkenheid vormen immers de belangrijkste uitdagingen waar organisaties mee kampen: 8 op de 10 organisaties geeft aan het gebrek aan ‘employee engagement’ als grootste uitdaging te zien. Bedrijven dienen hun eigen cultuur beter te leren begrijpen en vertalen, hun strategieën verder te ontwikkelen om mensen daarbij te betrekken. “Hire for the organization, not for the job” is daarom het motto van Carol Geens.
Het succesverhaal van Schoenen Torfs
Gelukkige medewerkers leiden immers tot gelukkige klanten, weet Barbara Torfs, marketing- en communicatiemanager van Schoenen Torfs, als geen ander. Zij brengt op het RetailDetail Congress een intrigerend verhaal over klantgerichtheid en medewerkersgeluk, de twee pijlers in de bedrijfsmissie van Schoenen Torfs.
Wil je ook #engaged geraken met je #PEOPLE? Reserveer dan nu nog snel jouw plaats voor het RetailDetail Congress, op donderdag 28 april in Willebroek.