Online retailer Zalando heeft in het eerste kwartaal van zijn boekjaar een goede start genomen: de omzet ging er met bijna een kwart op vooruit, wat volledig binnen de verwachtingen voor het volledige jaar is.
Kleinere marges
Uit de eerste cijfers van Zalando blijkt dat de omzet in het eerste kwartaal is gestegen met 22,5 tot 24,5% naar 788 tot 801 miljoen euro. Een jaar geleden haalde Zalando in het eerste kwartaal een omzet van 644 miljoen euro. Zalando verwacht bij die omzet een aangepaste EBIT tussen 12 en 28 miljoen euro. Dat komt neer op een marge tussen 1,5 en 3,5%: een daling ten opzichte van een jaar geleden, toen er een aangepaste EBIT van 29 miljoen euro was, goed voor een marge van 4,5 procent.
Zalando verwacht over het volledige boekjaar een omzetgroei tussen 20 en 25 procent bij een marge tussen 3 en 4,5 procent.
“Zalando neemt een goede start in 2016. We hebben terug snelheid gemaakt sinds de paasvakantie aan het einde van het eerste kwartaal van 2016. We zijn goed op weg om onze beloftes van snelle groei en mooie winst voor het volledige jaar waar te maken”, zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur bij Zalando.