Zopas overschreed Lidl Belgium de kaap van 2.000 volgers op Twitter. Hoe zit dat met de andere supermarktketens op sociale media? RetailDetail telt het even na.
Delhaize is Twitterkampioen
Met ruim 2.000 volgers is Lidl niet de Belgische twitterkampioen. Die eer gaat naar Delhaize. De retailer heeft momenteel 3.221 volgers op z’n @DelhaizeNL account en 2.327 op z’n @DelhaizeFR account. De tweetalige @Colruyt account heeft 3.824 volgers, @carrefour_bnews (van de communicatieafdeling van Carrefour Belgium) telt er 1.108. Andere supermarktketens halen de 1.000 volgers niet.
Lidl en Carrefour leiden op Facebook
Uiteraard is Twitter niet hét onlinekanaal om het grote publiek te bereiken. Dat is Facebook. Hier staat de pagina van Lidl bovenaan de rangschikking, met 318.182 vind-ik-leuks.
Maar dat komt doordat Carrefour Belgium een aparte Facebookpagina heeft per enseigne en per taal: Carrefour Hyper (165.314 vind-ik-leuks voor de twee talen samen), Carrefour market (99.268) en Carrefour express (24.641). Als je daar ook nog eens de volgers bij telt van de Leve Voetbal pagina’s, kom je op 349.983 volgers in totaal voor de hele groep.
Delhaize volgt op ruime afstand met 146.163 likes. Colruyt houdt het bescheiden met 22.440 vind-ik-leuks, maar daar mag je nog wel 14.831 likes bijtellen voor Colruyt Lekker Koken / En Cuisine. Albert Heijn België heeft al 70.428 vind-ik-leuks, Makro 15.534.
YouTube en Pinterest
En andere sociale media? Op YouTube is het kookkanaal van Colruyt het populairst met 3.903 abonnees voor Colruyt En Cuisine en 1.129 voor Colruyt Lekker Koken. Het kanaal van Delhaize heeft 1.673 abonnees, Lidl heeft er 278.
Tot slot vonden we ook twee supermarktketens terug op Pinterest: Delhaize (1100 volgers) en Spar Colruyt (135 volgers).