Voor klanten en (nog-)niet-klanten
“De uitbreiding van ons mobiele platform is een belangrijke stap om verder te groeien. We bieden nu alle smartphonegebruikers virtueel toegang tot een gezonde manier van leven en het koken van lekkere gerechten”, zegt Nuno Simaria, Chief Technology Officer bij HelloFresh.
De HelloFresh-app heeft een dubbel doel: de loyaliteit van bestaande klanten verhogen en tegelijk de interesse wekken bij niet-klanten, zo stelt Maartje Frederiks van HelloFresh Nederland en België: “Met onze app willen we de gebruikers op een gemakkelijke en ongecompliceerde manier laten zien hoe leuk het is om met HelloFresh te koken. En de app is ook erg interessant voor gebruikers die geen HelloFresh-klant zijn, je kunt namelijk al onze recepten bekijken en thuis bereiden.”
Hoeveel gebruikers de app de voorbije maanden hebben gedownload en gebruiken, maakt de groep niet bekend: “Sinds de HelloFresh-app is geïntroduceerd voor iOS in augustus 2015, is het aantal gebruikers gestaag gestegen”, klinkt het.
HelloFresh is momenteel actief in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Australië en de Verenigde Staten. In november leverde het bedrijf wereldwijd 6,1 miljoen maaltijden. HelloFresh is eind 2011 opgericht in Berlijn. Huidige investeerders zijn Baillie Gifford, Insight Venture Partners, Phenomen Ventures, Rocket Internet en Vorwerk Direct Selling Ventures.